innaMahler – Symfonia tysiąca Wrocław - Proponeo.pl
Sprawdź, co się dzieje w Twojej okolicy!
  • Wszystkie od teraz
  • Jutro
  • Najbliższy weekend
  • Marzec
  • Archiwum
  • Prima Aprilis
  • Majówka
  • Dzień Matki
  • Dzień Dziecka
od teraz

Propozycja zakończona

Propozycja

Mahler – Symfonia tysiąca

Podaj nazwę Propozycji:

, Wrocław, Wolności 1
Sala Główna
OBSERWUJ
0
61 wyświetleń

Osoby, które obserwują Propozycję

Opis Propozycji Program:
Gustaw Mahler – VIII Symfonia Es-dur „Symfonia tysiąca”
Wykonawcy:
Jacek Kaspszyk – dyrygent


Catherine Foster – sopran I / Magna Peccatrix
Annalena Persson – sopran II / Una poenitentium
Paulina Boreczko-Wilczyńska – sopran III / Mater gloriosa
Maria Forsström – alt I / Mulier Samaritana
Agnieszka Rehlis – alt II / Maria Aegyptiaca
Stefan Vinke – tenor / Doctor Marianius
Lauri Vasar – baryton / Pater Ecstaticus
Nathan Berg – bas / Pater Profundus
Orkiestra Filharmonii Narodowej
Chór Filharmonii Narodowej
Henryk Wojnarowski – kierownictwo chóru
Chór NFM
Polski Narodowy Chór Młodzieżowy
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne
Chór Chłopięcy NFM
Małgorzata Podzielny – kierownictwo artystyczne
Po premierze VIII Symfonii na Mahlera czekał w hotelu list od Thomasa Manna: „Jest Pan człowiekiem, który, jak sądzę, wyraża sztukę naszych czasów w sposób najświętszy i najgłębszy”. Nie są to określenia przesadne. Równie uzasadnione jest nazwanie VIII Symfonii monumentalną. To arcydzieło godne wielkiego finału jubileuszowej – pięćdziesiątej edycji Wratislavii Cantans.
Wyobraźmy sobie Monachium na kilka lat przed wybuchem pierwszej wojny – blichtr miasta zamieszkałego przez artystów, arystokratów i inne sławy. We wrześniu na afiszu w nowoczesnej, dopiero co otwartej sali koncertowej Neue Musik-Festhalle pojawia się hasło „Symfonia tysiąca” – światowa premiera dzieła z udziałem ponad tysiąca wykonawców. Reklama zadziałała – sala wypełnia się trzema tysiącami słuchaczy – są konkurenci-kompozytorzy: Richard Strauss, Camille Saint-Saëns, a nawet młody gniewny Anton Webern, są pisarze z Thomasem Mannem na czele, reżyserzy, dyrygenci. Na estradzie istne morze wykonawców, a przed nimi z batutą staje sam Gustav Mahler. Utwór okazuje się być nie tylko gigantycznym dziełem symfonicznym, ale po części operą, kantatą, oratorium. Tak jakby Mahler pragnął stworzyć antologię wszelkich znanych mu technik kompozytorskich, a w warstwie programowej postawił sobie cel jeszcze ambitniejszy – połączyć świat boski z ludzkim. Kiedy umilkła olbrzymia orkiestra, trzy chóry i soliści, gdy wybrzmiała „ściana dźwięku”, zerwały się owacje, którym nie było końca. To musiała być jedna z ostatnich chwil splendoru „starej Europy”, która niedługo miała zmienić się nieodwracalnie. „Na progu mojej starej pracowni pochwycił mnie Spiritus Creator i potrząsał mną i prowadził mnie przez następne osiem tygodni, aż moje największe dzieło było gotowe.” Tak Mahler opisywał przejście od twórczego impasu do skomponowania w błyskawicznym tempie VIII Symfonii. Pierwszą część dzieła poświęcił obdarzającemu natchnieniem Duchowi Świętemu, aranżując tekst średniowiecznego hymnu Veni Creator Spiritus. Druga część Symfonii to ostatnia scena z Fausta Goethego, czyli pośmiertna podróż duszy bohatera do nieba, dokąd przyciąga go „wieczna kobiecość”. Mahler przeciwstawia miłości ziemskiej (w tonacji Es-dur) tę niebiańską (E-dur). Dla Fausta uosobieniem „wiecznej kobiecości” była jego ukochana Małgorzata (Gretchen), dla Mahlera jego żona, Alma, której zadedykował VIII Symfonię. Mahler chce nam przekazać, że dzięki natchnieniu i miłości człowiek może wznieść się na duchowe i twórcze wyżyny. Łącząc pozornie niepasujące teksty – kościelny hymn sprzed wieków i romantyczny dramat – przekazuje własną wiarę w odkupienie grzesznej ludzkości poprzez miłość.
Przebogatą zarówno pod względem muzycznym, jak i znaczeniowym symfonię poprowadzi ceniony za interpretacje dzieł Mahlera Jacek Kaspszyk. W finale jubileuszowej Wratislavii obok Orkiestry Symfonicznej i Chóru Filharmonii Narodowej wystąpią trzy chóry Narodowego Forum Muzyki. Po raz pierwszy w historii Wratislavii Cantans publiczność i artyści będą mieli do dyspozycji salę koncertową adekwatną do ogromu Maherowskiej VIII Symfonii. Ze względu na niezbędne warunki akustyczne i kolosalny aparat wykonawczy dzieło – które zdecydowanie zyskuje słuchane na żywo – rzadko trafia na afisze. Powstanie Narodowego Forum Muzyki, przestrzeni, w której nic nie ogranicza piękna, jest najlepszym prezentem dla świętującej urodziny Wratislavii Cantans.
Bilety w przedsprzedaży do 1 lipca!
Liczba biletów w przedsprzedaży ograniczona.
Bilety w sprzedaży od 23 marca.
rozwiń
Kontakt

Dane kontaktowe:

http://
login:
facebook.com/
plus.google.com/u/0/
twitter.com/
instagram.com/
pinterest.com/
Bilety
200,00Bilet VIP 150,00Bilet normalny, I kategoria 110,00Bilet ulgowy, I kategoria 110,00Bilet normalny, II kategoria 80,00Bilet ulgowy, II kategoria 50,00Bilet normalny, III kategoria
30,00Bilet ulgowy, III kategoria 130,00Przedsprzedaż, bilet normalny, I kategoria 90,00Przedsprzedaż, bilet ulgowy, I kategoria 90,00Przedsprzedaż, bilet normalny, II kategoria 60,00Przedsprzedaż, bilet ulgowy, II kategoria

Oś czasu Propozycji

Brak wpisów na tablicy

Dzięki tablicy dowiesz się m.in. o tym, że:
- w Propozycji, którą obserwujesz zmieniły się godziny jej dostępności, jej lokalizacja, zmieniono opis, proponujący zmienił ceny biletów lub cennik usług, dodał nowy post na osi czasu Propozycji
- proponujący, którego obserwujesz utworzył nową Propozycję
- użytkownik, którego obserwujesz dodał zdjęcie lub film do Propozycji, którą obserwujesz, dodał post na swojej osi czasu, zaczął obserwować Propozycję lub proponującego

Oznacza to, że będziesz na bieżąco informowany o najważniejszych zmianach w wydarzeniu, na które być może planujesz się wybrać, ale też dowiesz się o innych, ciekawych wydarzeniach i ofertach proponujących oraz o tym co interesuje innych użytkowników Proponeo.
Widoczność: to miejsce widzisz tylko Ty.
Określ ile zdjęć i filmów ma się wyświetlać